tisdag 19 oktober 2010

När vi ändå håller på

Och pratar om team så har jag haft en fundering. Mat Hoffman är ju världens kanske häftigaste BMX:are. Jay Miron var /är i klass med. Varför har då deras märken så svårt att lyfta?

STOPP!! Jag vet att Miron inte är inblandad i Macneil längre men problemet har ju funnits länge.

Både märken har med något litet undantag riktigt tråkiga team. Ont om de nu så livsviktiga webeditsarna, produkter som man inte direkt kastar sig till webshoppen för att köpa etc etc. Imagen håller liksom inte på nått vis. När kollade du på nätet sist, såg en edit av någon av märkena och kände; Nu vill jag köpa en Hoffman eller Macneil produkt?

Volume/Demolition lider lite av samma grej. BC var självaste chefen på street ett tag men hans produkter lockar inte. T1 är väl undtantaget. Joe och Taj (Jag vet om Taj) var/är grymmare än löken. Och man vill köpa deras grejer.

Då undrar man hur tjocksmocken från NY, världens kanske tråkigaste 3tricks åkare Robbie Morales först kan skapa ett sånt fint varumärke som FIT. Och sen på typ en vecka bygger han upp en dunder hype runt CVLT. Smart affärsman? Det är ju inte tur när man gör två sådana grejer i rad.

Jaja tänkvärt bara varför häftiga och duktiga bmxares märken känns platta och ointressanta i jämförelse med klart mer urvattnade åkares (Ryan Sher) märken lyfter.

Här har ni iaf en grym edit med Seth Kimbrough som inte gjorde mig sugen på att köpa Hoffman grejer.


Seth Kimbrough HB early 2010 from Hoffman Bikes on Vimeo.

Inga kommentarer: