onsdag 1 december 2010

Nöjesfarkost

Jag har nu snart kommit till den punkten i mitt liv där det är dags att fundera på att skaffa en bil.
Men vad svårt det är! Vi ska ha en rent hypotetiskt övning där vi kommer fram till den bästa BMXbilen.
Vilken prisklass som helst, skulle vi bara gå på vad jag har råd med så skulle det bli en kort och ganska tråkig övning. Jag har lösa planer på att hyra ut min analkanal till väbärgade farbröder så vi får se vad det blir för budget.
Den ska fylla följande kriterier: Allvädersbil, det ska alltså inte vara några problem att köra till Luciajamet i Sundsvall tex. Det måste gå in minst 3pers och 3cyklar så inga Ferraris med takräcken. Pålitlig så att den startar även om den har stått en hel helg i Sundvalls arktiska kyla. Hyfsat bekväm och användbar för långkörningar och dagligt bruk. Om den drar till sig kåta brudar är ett plus. Och ehmm...Ja fyll på ni.

Jag har fått för mig att det finns några rejält bilintresserade BMX:are där ute så kom med lite roliga förslag tack. gärna bilder och länkar.

13 kommentarer:

kalle kalinka sa...

en röd golf 3.

Tate sa...

Golf 3 med dragkrok om man inte vill ha bakhjulsdrift.
bakhjulsdrift ford sierra med dragkrok.
annars en folkabuss är alltid en hitt!
iaf bland alla skate/snowboard/söder tjejer!

Betraktaren sa...

Folkabuss har ju alltid legat bra till. Men ännu bättre nu.
Får man gissa att KK åker en röd Golf 3 själv? haha

Olla sa...

Skoda octavia kombi


Billig, otroligt bra och bra lastutryme

Betraktaren sa...

Olla:Årsmodell?

Rigmund III sa...

måste hålla med Mr. Muscle Sportson, skoda is teh shit. otroligt billigt och pålitligt. att en annan behövt tona ner pussymagneten med en skruttig bil är självklart diskonterat i den uträkningen.
vet dock inte hur mkt mer en golf lockar tho.

Anonym sa...

96as Passat, helst mörkblå, minsta motorn, sjukt billig att köra, massor med plats (kombi) och jag hade aldrig några fel på min. Dessutom får man sjukt med brudar med den (på allvar vill tjejer ha praktiska bilar och inte sportbilar som vi killar gärna tror!).

Anonym sa...

Vento får på 5-7 hojjar, 5 personer

Grünet sa...

Eftersom han sa alla prisklasser så drämmer jag till med Toyota Sequoia. En stor suv för amerikanska marknaden typ Chevy Suburban. Men mordernare konstruktion och fräschare inredning. Annars stöder jag passaten.

Majo sa...

Mitsubishi Spacerunner 92-98.
Fick in 4 hojjar, 2 brädor, fyra lock öl all packning 4 dalmasar å en Muttpinkare i min en Sundsvalls-trip. Muttpinkarns hojj fick åka på ställ.
Plockar man ur baksätet(görs på ett kick mä ett par klick)å kör fram stolarna så kan kjoltygen rumsa runt hey wilt därinne, dom dras te bilen som fluger till skit seddu. Den håller även skapligt om man råkar rulla ett varv, landar likt en katt alltid på tassarna.

Betraktaren sa...

Spcerunnern låter ju som en vinnare!
...men vad är en muttpinkare?

Anonym sa...

jag väntar på ditt videobloggande ska komma igång! när händer det?

Anonym sa...

"En muttpinkare är en som idkar sexuellt umgänge med nån av kvinnligt kön och då under akten lättar undertryck i sagd kvinnas vagina eller "mutta".

Detta fick vi lära oss om under den bejublade resan till Sundsvall. Då i detta fall var det en viss berest Hofors-bo som tog upp samtalsämnet en kväll när vi andra helst av allt ville få våran behövliga skönhetssömn. Men hursomhelst skall detta inte befläcka Spacerunnerns goda rykte.

Ser fram emot ett nytt år av spännande och läsvärda inlägg.
gott nytt år på er.....

Tack på förhud//Majo