tisdag 17 maj 2011

En enklare tillvaro och världens smalaste sub-box.

Efter att ha tittat igenom hela uppsättningen videos från Nikes The Pool så blev jag ledsen.
Ledsen över att proffsens åking knappast kan fungera som inspiration för en sån som mig.
Jag sticker ut hakan och hävdar att de flesta svenska BMXare är som mig. Glada medelmåttor som gillar att pusha sig själva och inte på något vis kan mäta sig med t ex Dennis Enarson. Så för att hitta faktisk inspiration spenderade jag större delen av natten att titta på gamla filmklipp. Med gamla menar jag då inte antika Hoffman klipp utan mellan 5 och 10 år gamla, modern BMX men ändå inte det senaste.

En sak som slog mig var att tempot var lägre och hetsen att hela tiden ligga på en nästan overkligt nivå inte fanns. En part kunde innehålla även för den tiden ganska slapp åkning men om det var balla spots och skön vibb så var det bra ändå.

 Jag hade enjävla massa olika filmklipp att välja på för att illustrera den känsla jag var ute efter men jag fastnade för Badjos del i Almost Heroes (där han kör världens smalaste sub-box). Någonting i den parten gör mig jävligt sugen på att sticka ut och cykla, göra något som är nytt för mig men helt ointressant ute i världen. Det är vad jag skall göra när jag cyklar idag, skynda långsamt. Gör det du också


Badjo Almost Heroes from jacob jansson on Vimeo.

Inga kommentarer: