tisdag 8 februari 2011

föritvå

En charmig snutt från Förtitvå bmx. Det var ganska gott om lite ovanliga tricks i den. Mike måste influera kidsen att tänka bortom de vanliga 3 tricksen ser det ut som. Kan lite småknäppa pajastricks vara det senaste? UPS och DT fick vara med på ett hörn, det kan ju aldrig var fel med lite DT i en edit.

Men min nya favorit är nog Mr 540transfer. Äter man bajs så många gånger i rad och fortsätter så är man häftig! Sen var han ju rätt vass om än ointressant att se på i övrigt också.


Drakstaden Mixtape No.1 from Fortytwobmx on Vimeo.

7 kommentarer:

Anonym sa...

It´s off the krok!
Tack till Sundsvall som fostrat så förbannat fina pojkar. Årets bästa edit(än så länge).
Lite mer pungkrock å mindre satansvrål i nästa tack.
Bygger upp ett sug i grenen ja inte känt sen ja va liten flicka.
Va stoppar Mike för svampar i soppan egentligen. Ällä delar han Berringers intresse gör välansat gräs?
Tummen upp.

//Majo

Betraktaren sa...

Som alltid ett rent nöja att läsa dina lite lätt obegripliga kommentarer på mina inlägg!

Mike sa...

Fan vad kul att se Mixtapen här, var oväntat och en viss nervositet infann sig innan jag läste inlägget ;) skulle man bli totalt kapad? För mycket rock n' roll? För dålig åkning? För rappligt klippt (för det är det!)? Haha

Och Majo, kom upp och hälsa på för fan! Ledsen för satansvrålet, jag är en sucker för sånt :( Får alltid kritik för det :)!

/Mike

Mike sa...

Ps. För mer småknäppa pajastricks (nog den finaste komplimang jag fått) http://www.vimeo.com/17448351

Betraktaren sa...

Av princip så kommenterar jag aldrig musiken i editsar. Mest för att musiksmak är så individuellt. Skulle något vara klippt till en kyrkokör kanske man skulle undra lite. Men att dra igång vad för musik man gillar och inte gillar känns onödigt. Med det sagt så skulle jag inte !!!!!! Spela detta i min egen stereo. Ang den rappliga klippningen så är den i det har fallet en del av charmen. Kommer det en förtitvå DVD får du snäppa upp dig hehe

Mike sa...

Jag håller med angående musiken, personligen ville jag ha ett högt tempo genom hela editen, det är också sådana edits jag själv uppskattar med några få undantag... se T1. "Långsamt klippta" edits kräver, i mina ögon, åkning av absolut världsklass för att man inte snabbt ska ledsna och slå av efter 45 sekunder.

Betraktaren sa...

Word!
Slow mo och smäktande landskaps vyer följda av massa cyklelvinklande i slow mo till instrumentalmusik suger även om det är legender på semester som vinklar cyklar.