onsdag 18 augusti 2010

Kul liten bild från förr


På bilden ser ni TUMULT! chefen Jesper Stern wallrida in på 3:e plats på nått gammalt skogås jam.
Detta är väl bilden man får i huvudet när man tänker på en gammal rejsare. Inga pegs, broms hög fart och lite tweak. Spola fram bandet (DVD:n?) till idag och Jesper är mer street än asfalten du cyklar på.
Det bevisar väl bara att man kan lära gamla hundar nya tricks och man kan göra vad man vill inom bmx.
Bra gjort!

Detta är nog den näst mest lyckade stilutvecklingen efter Bruce Crisman som gick från Diamond Back buren X-Games vinnare till freecoaster galning som ger ut sina skumma Shola filmer.

3 kommentarer:

Jesper Stern sa...

Hahahaha kände på mig att jag skulle få duka under Betraktarens öga förr eller senare.

Anledningen att det inte finns pegs på den bilden var en trasig driver som inte kunde dras åt till 100, så det blev pegless under några veckor.

Streetat har jag (och vi något äldre) gjort varje vår, varje år i 10 års tid. Ett bra sätt att bryta ett mörkt cykelliv inomhus. BMX skall cyklas utomhus och varje år snön smält bort har vi begett oss ut i friska luften.

Och ja, även gamla hundar kan lära sig nya trick. Händer varje gång jag cyklar.

Och jag tackar för Bruce Crisman paralellen.

Du kna göra vad du vill med BMX. Det är meningen.

mvh. Jesper Stern (7 Sm-guld, 5 NM-guld, 1 Em-silver i racing)

Betraktaren sa...

Sveriges Brian Foster har talat!
(Okså en giltigt liknelse)
Alla hamnar förr eller senare under Ögat hehe.

BigT sa...

Haha. Cleant skrivet Jeppe. Tumult leder lätt medalj ligan!!!!!!