tisdag 22 mars 2011

Lägg en vers i en annan studio

En av kommentarern till tidigare inlägg var ett ilsket påhopp där jag blev anklagad för att vara  feg och för snäll. Jag försökte förklara att jag bara gnäller när jag tycker att det är behövs.
Nu behövs det!
Min bloggarkollega Adam 22 sa i en intervju att han såg sig själv som sportkommentator. Och i likhet med en sådan så spelar det ingen roll att han inte är speciellt bra själv. Men att hans jobb är att kommentera och kritisera proffs.
Med den lilla förklaringen ur vägen så tyckte jag att detta var uuuuura tråkigt. I likhet med vissa hip hop låtar där gäst artisten har spelat in sin vers i annan studio så får man nästan ingen känsla av att dessa herrar har haft session tillsammans. (ja jag vet att de är med i samma klipp ibland) Crook 180 verkar vara vårens trick.  Och feeble hard 360n var luftig och fin.
Men. När jävla Dakota Roche och jävla Nathan Williams kommer med en edit som det dessutom har vart en teaser ute till (!!!!) Och alla stora websidor skriver i länkbeskrivningen att oj oj vad bra det är så SKALL det vara mindblowing. Naturligtvis är det sjukt bra kört. Men inget nytt, inget speciellt, inget orginellt, inget stort, inga direkta bangers. Och då för att komma från de här herrarna. jag hade givit ca 21cm av min KUK (hälften) för att vara lika bra som dem. Men detta är lika snabbt glömt som en geografiläxa. Nä jag var inte modg och dissade nån svensk. men om LUCIB kommer med en kass edit snart så demonterar jag den också. Döm själva, sugbajstråkig med tanke på åkarna eller skitabra?


CINEMA Sessions with Nathan & Dakota from Cinema Wheel Co. on Vimeo.

10 kommentarer:

Rigmund III sa...

sugbajstråkig direkt pga åkarna :)

Mike sa...

Som sagt; slipper gärna Nathan Williams ett år ;)!
Ärligt talat sög den här edited hästballe, och även om jag inte är något stort fan av någon av dessa åkare brukar åtminstonde Dakota kunna langa nått stort... Den där Nathan vill jag inte ens tala om men jag säger såhär, tillsammans med en viss Cult-åkare är han den mest överskattade åkaren just nu. :)

Anonym sa...

dom pallar väl inte riskera livet varje session. kändes som de hade filmat några helt vanliga sessions och gjort en edit av det.
sen kan man väl diskutera trycket på de att släppa edits i en jävla takt. skulle de bara släppa två edits per år hade det såklart varit grymmare.

Mike sa...

Anonym: Känns lite överskattat att släppa en "teaser" för en vanlig session, dom hypade ju upp den här webbvideon ganska ordentligt...

Rigmund III sa...

on an unrelated note borde kanske denna blogg ta över swebmx's gamla slogan "Sveriges största BMX-community!"

Betraktaren sa...

Anonym har så rätt så rätt. Släpp färre edits men se till att de är feta. Nä det är väl klart att de inte vill ta livet av sig varje gång. Men precis som en högbetald fotbollsspelare i La Liga (fast i mindre skala) så SKA de leverera ordentligt varje gång.

Daniel Engdahl sa...

Rigmund III: "Sveriges största köp & sälj-forum för 14-åringar som har fått en BMX av farsan" ligger inte lika bra i munnen...

Adrian sa...

Alltså jag tycker det är lite orättvist betraktat. Tänk på att allt på film ser MYCKET mindre ut och mycket ocoolare än om man ser det "på riktigt". Nathan Williams är sjukt imponerande att se irl. Samma gäller Alistar Whitton som jag aldrig trodde skulle imponera på mig tills jag såg han gasa live. Det är vad jag tycker.

Betraktaren sa...

Du har naturligtvis rätt till en åsikt! (Eller?) Men visst är det så alla trick i filmen är ju svåra och häftiga. Men man hade liksom förväntat sig så mycket mer, (framförallt med teaser och allt) lite nya grejer, lite nya tricks. Vissa avklippen hade ju kunnat vara ur deras Levis delar för höge farao.
Fantastiskt duktigt kört men sugbajs tråkigt!
När får vi se dig i en edit igen då?

Adrian sa...

Edit kommer kanske snart! Ska till England på lördag och väl där försöka filma lite.