torsdag 3 mars 2011

Sök hjälp!

Mitt Majo stalkande börjar spåra ur men jag kan inte låta bli den här gången. Jag googlade efter cykelbilder på Childstoregubben med tanke på kommande expansion. Då sprang jag på gamla Capitalsidan. Det är en guldgruva! Bilder på UPS när han var typ 12 och inte hade blivit könsmogen, massvis med bilder på folk när de var kids eller innan de blev gubbar. Stora byxor, små styren, jättestora drev etc. Och mitt i alltihopa fans den här fantastiska bilden på vår hjälte från Dalarna!

7 kommentarer:

Daniel Engdahl sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Daniel Engdahl sa...

Det är helt underbart att kolla alla gamla bilder som finns där!

Testa att kika runt lite i arkivet på swebmx också, finns en del godbitar där. Som dessa t.ex:

Beach kör räcke med en riktig tank till hoj. Kolla pegsen!

Grynet skriver autografer

Reine sprocket stallar med Falu BMX drevet

Riiga kör ett räcke

Fahlnaes visar shoppen

Dogge Doggelito representerar Child


Finns hur mycket som helst att kolla igenom!

Betraktaren sa...

Ah...Vilka bilder. Beach har stulit Dave Mirras gamla hoj och drar ut och rockar. Falu BMX drevet har jag nog missat men jag anar att det var rätt starkt? Var skriver man autografer där det finns tegelbumps?
Manboy med broms och pegs... stort.
Och farbror Child som ung och renrakad. Jag skall sitta hela helgen i dina gamla gömmor!

Daniel Engdahl sa...

Faludrevet ägde upp allting annat som fanns på den tiden, iallafall för ett fåtal utvalda som fick tag på ett :) Mig inkluderat, jag har ett ligger i gömmorna här hemma! Det är säkert 7-8mm tjockt och har dessutom bash guard. Sen att det är rätt solitt framgår ju av bilden på Reine om inte annat. Ville man verkligen oxa på kombinerade man det hela med en Wipperman-kedja.

Autografbilden på Peter är fotad i Barcelona.

Mycket nöje!

Daniel Engdahl sa...

...som kuriosa kan jag ju nämna att räcket Beach kör är med i diverse filmer, t.ex. Almost Heroes och första Ctrl-filmen om jag inte minns fel. Räcket finns dessutom kvar såvitt jag vet och är fullt körbart. Finns vid Idrottshuset i Örebro.

Anonym sa...

Att majo skulle vara en hjälte lär ju vara årets överdrivt iaf. Annars grattis till en lyckad blogg!

Betraktaren sa...

Han är en hjälte för mig. Men jag väljer alltid dåliga förebilder.