lördag 30 april 2011

Broms=oldschool (alltså är Martin DT officiell gubbe)

Att se "Lugge" hoja är som att se en bra webedit från ett amerikanskt proffs strax nedanför toppskiktet, på repeat.
Oavsett vad jag tycker om fantasilöshet när det gäller trick hos yngre åkare.  Så är Ludvig Oskarsson bra! Han är faktiskt jättebra och cyklar med avslappnad kropp tvärs igenom alla de senaste tricken.
Läs lite vad han har att säga och kolla in dräparen till edit längst ner.

Namn: Ludvig Oskarsson


Ålder:19

Sponsorer? Inga sponsorer

Hur länge har du cyklat? Cyklat bmx i drygt 3år

Att du tycker BMX är kul förutsätter jag eftersom det är grund anledningen till att alla håller på med det. Men vad är det som driver dig till att ge det där lilla extra för att lära dig ett nytt svårt trick?

tittar mycke på bmx filmer och det gör mig taggad att dra ut och lära mig nya tricks.

Hur är det på skadefronten?

skadefri :D

Om du ser framåt 10år vilken typ av BMXare är du då? (lagt av helt, hojar fortfarande men försiktigt osv)

Jag hoppas att jag kan och fortfarande vill cykla om 10 år. vet inte om jag kommer köra annorlunda men troligtvis landa mindre platt :P

Finns det några trick du tycker är fula och dåliga och inte vill lära dig?

vetej typ crankflipp å de är väll mest för jag vet att jag aldrig kommer lära mig det

Säg ett trick du tycker är old-school.

broms tricks

Har du någon inriktning du medvetet kör på när det gäller nya trick (tech, hopp, osv)

tech grejjer är nice

Har du ett drömtrick?

nosemanual

Vad har du offrat (skola, jobb, brudar etc) för att kunna cykla maximalt?

har väll offrat alla dina alternativ mer eller mindre

No Homo men vilken svensk BMXare tror du får/har haft möjlighet att knulla mest?

Erik Sörstam!

Har du fått några fördelar med det motsatta könet för att du hojar?

Nej

En vanlig fördom är att unga killar som du som gör massa "trendiga" trick inte kan grunderna. Kan du tailtap och 50/50 i ramp?

Haha! ja kan faktiskt dom tricken. Fast kan erkänna att det inte var de första jag lärde mig.

Räkna upp 3trick du skulle vilja filma och på vilka spots (trick du kan men spotsen behöver
inte vara i Sverige)

Vill göra bar to ice på en handrail här i ume. nolli bar ut för en trappa på universitetet i umeå. Vill fara till Barcelona och köra alla kända spots och filma nå trick jag kommer på då.

Hur är det med tävlingsnerverna?

Bara tävlat på luciajam 2gr och var sjukt nervös innan men det släppte efter ett tag.

Hur viktig är utrustningen för dig? Alltså måste hojen dojorna byxorna mm kännas helt rätt eller kan du köra oavsett?

vill gärna vara inkörd med grejjerna alltid ovan med nya grejjer men när jag har vant mig är det lungt.

Vilken åkare ger dig mest inspiration?

Garrett Reynolds

Mardrömsmotståndare (svensk) i en omgång B.I.K.E?

Olle gunnholt eller Axel parke

Ordet är fritt om du vill lägga till något mer.

Roligt att du ville göra en intervju med mig. Sen tycker jag att alla söderbor borde ta en tripp hit upp. Finns många bra spots :D


Ludvig vinter 2011 from Ludvig Oskarsson on Vimeo.

2 kommentarer:

Mike sa...

Har inte Martin tagit av bromsen? Själv har man precis satt på frambroms DET är old school ;)

Rigmund III sa...

martin körde brakeless 2003 and it was radicaloussnesssss