måndag 18 april 2011

Fint besök!


Som första men förhoppningsvis inte den sista gästskribenten skickar jag ut Mike från förtitvåbmx på nätet.
Mike skrev ner en liten fundering som jag skickar in helt oredigerad.

______________________






Länge leve Ghostriden





Få saker är väl så festligt som någon som drar en ordentlig ghostride?

Och ibland är det bara sååå skönt att langa bågen när frustrationen blir för stor, ni

vet de där gångerna när man är sådär nära på ett trick lite väl många gånger utan att

få sätta det...



Samtidigt så finns det få saker som kan döda stämningen på en session som någon som

hela tiden ska dampa, slänga hjälmen, skrika och slänga hojen hela tiden, ni vet den

där typen som det oftast slutar med att han sitter i ett hörn och surar när någon annan

plockar bort hans grejer från åkytan eller spotet. Eller är det bara jag som känner så?



Var det inte så att slänga hojen var ett coolt intro till sin "part" för några år sedan?

I och för sig vet jag inte om det fick mig så peppad inför en åkares del, ser ju mest löjligt

ut att slänga omkring på grejer och skrika och ha sig, men det är ju iofs fan så mycket

roligare en att se någon som sitter och degar med en joint som verkar vara det som gäller

för tillfället...


Något som är väldigt konstigt (någon som har en bra förklaring? Jimmy kanske kan göra någon

data-modell eller nått?) är att bågen alltid går sönder när man slänger den... Jag menar den

verkar kunna ta hur mycket stryk som helst när man ramlar men så fort man slänger skiten så

kan man räkna med ett böjt styre eller trasig trampa eller nått.



Själv slänger jag sällan hojen längre, för snål för att köpa nya grejer kanske, och dom

gånger den åker i marken så är det lite sådär lagom svenskt halvhjärtat (och helonödigt då det

ändå inte ger någon tillfredsställelse om man inte verkligen tar i).



Men för att bevara en gammal fin bmx-tradition så tycker jag nog att även vi gubbar (är

väl mest gubbar som läser denna blog) ska sula iväg hojen riktigt ordentligt någon gång

varje år, men följ gärna upp det med ett leende så det inte bir så jävla dålig stämning

och var beredd att köpa ett nytt styre (ni vet vart).

_______________________


MVH Mike

________________________________________________

Min enda åsikt här är att jag inte har råd att kasta min cykel... Jag har väl gjort det kanske 5ggr i vredesmod. Och 4 av dem har ngt pajat. Lyssna på Mike kids så blir det trevligare för alla.

5 kommentarer:

Rigmund III sa...

1. i dirten är det förhållandevis lugnt att dumpa hojjen och ibland måste man ju tom ghostrida sig själv mellan två dubblar!

2. Du får jättegärna nämna namn som Klas, klas men även klas

3. Delarna (tänker mest på styret) böjs väl för att det inte finns någon vikt eller något som håller emot utan all "fjong" i stöten får fullt genomslag... ?

Mike sa...

1) Där ser du ghostrides är underskattat ;)

2)Ja klas verkar vara lite så, har dock aldrig kört med honom själv så det var inte han jag tänkte på, tänkte mer på Jon Jon och Jon.

3) Borde inte ex. ett styre hålla bättre om det inte finns något som håller imot på andra sidan? Kraften borde då snurra styret istället för att all kraft går åt till att böja det? Typ som att slå på en rörstump som ligger på golvet allt man kan (den bara snurrar iväg) jämfört med att slå på den om den sitter fast i ett skruvstäd?

Rigmund III sa...

ang punkt 3:

jag menar ju att själva fjongen gör att all kraft lyckas koncentreras till styret(om nu det träffar i "rätt" vinkel), medans kroppen absorberar en del om man håller i styret... är ju långt ifrån nån fysiker men det känns logiskt ;)

Anonym sa...

Nästa gång någon skickar in en betraktelse så kanske man kan minska radavståndet så det inte blir så utspritt?

Läste inte så noggrant men tycker det verkar som om inlägget är skrivet för diplomatiskt för att passa in i bloggen. Mer starka personliga argument och mindre "kanske" och "lite"!

oscar sa...

säger bara: WILL TAUBIN!


http://www.youtube.com/watch?v=NAL2tsKos44